Начало | Крими | Учени откриха огромни подводни вулкани край Тасмания

Учени откриха огромни подводни вулкани край Тасмания

Крими 0 Прочетено: 7 Кратка връзка
Размер на шрифта: Decrease font Enlarge font
Учени откриха огромни подводни вулкани край Тасмания
Снимка: Pixabay Австралийски учени откриха "изгубен свят" с огромни подводни вулкани край Тасмания, около които гъмжи от морски живот, съобщи Сайънс алърт.Подводните вулкани са на около 400 км източно от Тасмания. Те се издигат на до 3000 м от дъното, и пак са дълбоко под повърхността. Откри ги експедиция на австралийската Организация за научно-промишлени изследвания."Вулканите са с различна форма, някои са с остри върхове, други са плоски, по тях има малки конични хълмове" - каза д-р Тара Мартин от екипа, цитирана от БТА. "Това е много разнообразен пейзаж и несъмнено там се съсредоточава биологичното разнообразие."Сред вулканите учените в експедицията са видели дори гърбати китове и кашалоти. Според специалистите възвишенията им помагат да се ориентират.Вулканите най-вероятно са се образували при отделянето на Австралия и Антарктида преди 30 милиона години.Вече е планирана нова експедиция, която да изследва терена и морския живот през австралийското лято. Сподели Приятел Tweet Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Източник: Цялата информация